2015-10-06

A Formosa Lagoa




scroll down for english

A Formosa Lagoa vem como recomeço. Algumas situações como um novo emprego, a criação da nova oficina e o nascimento do meu filho me impossibilitaram por um tempo de prosseguir com o projeto, mas aos poucos venho conseguindo dedicar algumas horas para voltar a produzir.

Esse projeto é uma restauração simples de um antigo criado-mudo de características abatidas e um tampo parcialmente consumido pelos cupins. O objeto pertencia à minha avó, e foi preservado por minha mãe após seu falecimento.
Em sua nova jornada por nosso mundo material o criado-mudo ganhou um novo puxador e um novo tampo com uma pintura em laca branca. Na ilustração a nanquim os patos que por tantos anos fizeram parte de nossas viagens à terra natal de minha mãe, Lagoa Formosa!


Formosa Lagoa comes as a fresh start. Some situations such as a new job, the set up of my new workshop and the birth of my son prevented me from keeping up with the project for a while, but I'm gradually managing to dedicate a few hours and started producing again.

This project is a simple restoration of an old nightstand, with worn out features and the top partially eaten by termites. The object belonged to my grandmother, and has been preserved by my mother after she passed away.
In its new journey through our material world, the nightstand got a new handle and a new top, coated in white lacquer. In the china ink illustration, the ducks that for so many years were part of our trips to my mother's birth town, Lagoa Formosa!

No comments:

Post a Comment